رسیدن به جایگاه سوم جدول، هدف پرسپولیس در روزهای آخر لیگ دهم است. علی دایی فصل گذشته، زمانی که با پرسپولیس قرارداد بست، از قهرمانی این تیم در لیگ دهم خبر داده بود.

فوتبال

نتایج ضعیف پرسپولیس اما علی دایی و مردانش را بر آن داشت که تنها به فکر کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا باشند. این تیم امروز در ورزشگاه آزادی میزبان مس است و علی دایی امیدوار است هر سه‌امتیاز این مسابقه را به دست بیاورد. سرمربی پرسپولیس در این رابطه می‌گوید: «مقابل مس حتی در ورزشگاه آزادی هم کار سختی داریم اما تلاش می‌کنیم از ابتدا تا انتهای مسابقه با تحلیل برنامه‌های فنی و تاکتیکی حریف، پیروزی را کسب کرده و جایگاه‌مان را در جدول لیگ ارتقا دهیم.»

علی دایی به‌خوبی می‌داند که تنها نتیجه این مسابقه نمی‌تواند پرسپولیس را به هدف خود، یعنی سومی جدول برساند. این تیم علاوه بر بازی با مس 2مسابقه دیگر هم خواهد داشت؛ اما پیروزی مقابل مس می‌تواند علی دایی را به هدفش نزدیک کند. این تیم امروز رضا نورمحمدی را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد و غلامرضا رضایی مصدوم است. دیروز نیز سرمربی پرسپولیس مجتبی زارعی را از فهرست این تیم کنار گذاشت تا پرسپولیس بدون چند بازیکن خود مقابل مردان صمد مرفاوی قرار بگیرد. پرسپولیس بعد از پیروزی پرگل مقابل نفت تهران به‌نظر می‌رسد احیا شده و به نوعی امیدهایش برای ادامه لیگ افزایش یافته است. علی دایی البته از حاشیه‌های پرسپولیس گلایه می‌کند اما معتقد است که این حاشیه‌ها نمی‌تواند تمرکز تیمش را بر هم بریزد: «هیچ موقع از حاشیه‌ها تمرکزم بر هم نمی‌خورد. خیلی‌ها در بیرون نمی‌خواهند موفقیت پرسپولیس را ببینند، هستند کسانی که دل آدم از رفتارشان به درد می‌آید. آنها به مجموعه پرسپولیس نزدیک می‌شوند و اظهار لطف می‌کنند. آنها می‌گویند که ما پرسپولیسی هستیم اما متأسفانه در پشت‌سر، کارهای دیگری انجام می‌دهند که من از آن مسائل ناراحت می‌شوم.»

پرسپولیس در مسابقه رفت با یک گل از مس شکست خورد و به‌نظر نمی‌رسد امروز حریف آسانی برای مردان علی دایی باشد. صمد مرفاوی، سرمربی مس می‌گوید: «روحیه تیم بسیار خوب است و بازیکنان از نظر فنی آماده هستند. امیدواریم بازی قابل‌قبولی را در مقابل پرسپولیس به نمایش بگذاریم.» او یادآور می‌شود که فرزاد حسین‌خانی به‌دلیل محرومیت و فرهاد سالاری‌پور به خاطر مصدومیت نمی‌توانند مقابل پرسپولیس بازی کنند: «البته امیدواریم سالاری‌پور با رهایی از مصدومیت به بازی برسد. پرسپولیس هم تیم بزرگی است و با توجه به شرایط جدول هر دوی ما به امتیاز این بازی نیاز داریم.»
ذوب آهن - فولاد

پرسپولیس برای پیروزی مقابل مس و رسیدن به رتبه سوم انگیزه‌های بسیاری دارد و این‌در شرایطی است که ذوب آهن نیز امروز میزبان فولاد است. مردان منصور ابراهیم‌زاده که هنوز به قهرمانی امیدوارند و هرگز نمی‌خواهند پایین‌تر از جایگاه سومی جدول قرار بگیرند، در این راه پرسپولیس و تراکتورسازی را رقیب خود می‌دانند؛‌ پرسپولیس و تراکتورسازی هر کدام با 53 امتیاز در فاصله 3 هفته مانده به پایان لیگ تنها 3 امتیاز از ذوب‌آهن کمتر دارند. ذوب آهن هفته گذشته در همدان مقابل پاس شکست خورد ولی فولاد با یک گل از سد ملوان گذشت.

مردان ابراهیم‌زاده کار آسانی مقابل تیم مجید جلالی پیش رو ندارند؛ زیرا فولادی‌ها نیز می‌خواهند لیگ را در رتبه خوبی به پایان ببرند و این موضوع بیش از پیش بازی را جذاب می‌کند. ذوب آهن ‌56 امتیازی است و اگر این بازی را نبرد عملا امیدی به قهرمانی نخواهد داشت. فولاد‌ در رده ششم است. نعیم سعداوی، مربی فولاد عنوان می‌کند: «بدون شک تیمی که از موقعیت‌ها بهتر استفاده کند، پیروز است. شرایط تمرینی فولاد خوب است و بازیکنان از نظر روحی نیز خود را برای این دیدار حساس آماده کرده‌اند. فولاد نوسان زیادی در مسابقات این فصل نداشته است ولی در این چند هفته پایانی به‌دلیل حساسیت مسابقات و نزدیکی امتیازش با تیم‌های تعقیب‌کننده تا اندازه‌ای دچار نوسان شده که به‌صورت مقطعی است و این نوسان در نتیجه‌گیری تیم تاثیر زیادی ندارد. امیدواریم امروز مقابل ذوب‌آهن پیروز شویم.» این مسابقه ساعت18 در ورزشگاه فولادشهر برگزار می‌شود و پرسپولیس نیز در ساعت 20:25 به مصاف مس خواهد رفت.

کد خبر 133635

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز